מערכת גילוי אש אלחוטית

מערכות גילוי אש נותנות לכולנו הרגשה בטוחה יותר כי אנו יודעים שברגע שתפרוץ שריפה, הן יתריעו בפנינו. אם אתם רוצים להתקין מערכת גילוי אש כדאי שתדעו שיש כמה סוגים שונים, ביניהם גם מערכות גילוי אש אלחוטיות. מהן המערכות הללו וכיצד הן מועילות? האם יש להם גם חסרונות?

מהי מערכת גילוי אש אלחוטית?

מערכת גילוי אש מורכבת מכמה חלקים. יש כמובן את גלאי העשן שהם החלקים המוכרים שלה והם אלו שמתחילים את כל שרשרת הפעולות שלה. למרות חשיבותו של גלאי העשן הוא לא זה שמחליט על התראה כשיש שריפה. מי שמחליטה על כך היא הרכזת. רכזת גילוי אש היא המתקן שמצליב בין כל המידע שמתקבל, לעתים מכמה גלאי עשן, ואז היא מחליטה האם מדובר בשריפה. מערכת זו שמכילה כל כך הרבה חלקים יכולה להיות עם חוטים וכבלים או אלחוטית. המערכת האלחוטית מאפשרת התקנה נוחה יותר כאשר החיבור בין גלאי העשן לרכזת נעשה בצורה פשוטה.

מה היתרונות של מערכת זו?

מערכת גילוי אש אלחוטית היא מערכת יעילה באותה מידה כמו מערכת עם חוטים והיא אף עמידה יותר. כאשר הכבל נפגע, המערכת לא תעבוד. הוא יכול להיפגע בגלל קדיחה בשגגה, הוא יכו להתבלות בשל רטיבות ויש עוד מגוון רחב של מקרים שיכולים לפגוע בו. היתרונות של מערכת כזו ברורים הרי כל תיקון של מערכת כזו ואפילו של חלק אחד לא יהיה זול. מערכת גילו יאש אלחוטית היא מערכת שקל יותר לטפל בה, כאשר הטיפול הזה יכול להיות לעתים גם מרחוק בשל בעיה טכנית כלשהי. בנוסף, התקנה של מערכת כזו הרבה יותר פשוטה, לא צריך למתוח את החיווט ולתכנן אותו כלל.

מה החסרונות של המערכת?

מערכת גילוי אש אלחוטית אמנם יכולה להציע התקנה נוחה יותר אך היא תהיה יקרה יותר. כל מה שאלחוטי בדרך כלל יעלה יותר וזאת למרות שההתקנה עצמה פשוטה ומהירה. הסיבה לכך היא שהטכנולוגיה של חלקים אלחוטיים מתקדמת יותר ובשם כך המחיר יהיה גבוה. חסרונות המערכת לא נגמרים רק במחיר. גם חלקים אלחוטיים יכולים לעשות בעיות ולמרות שהסבירות לכך נמוכה יותר וברוב המקרים החלקים הבעייתיים יכולים להיות מטופלים בקלות, יש מצבים בהם יהיה צורך בתיקון יקר ומעמיק יותר. למרות כל החסרונות, היתרונות עולים עליהם וזו מערכת פופולרית יותר.

מי יכול להתקין את המערכת?

התקנת מערכת גילוי אש אלחוטית חייבת להתבצע על ידי מתקין מוסמך. באופן כללי מערכות גילוי אש לא יכולות להיות מותקנות לבד, זאת מלבד גלאי עשן שלא מחוברים לרכזת אותם אפשר אפילו להזמין באינטרנט. כאשר יש צורך להתקין מערכת גילוי אש בהתאם לנהלים מסוימים הרי שרק התקנה מקצועית יכולה להשיג את התוצאה: מערכת שתשמור עליכם מפני שריפות. יתרון נוסף בהתקנה שיש לציין הוא הגמישות שלה. בגלל שהחלקים לא צריכים להיות מחוברים זה לזה, ההתקנה תהיה פשוטה יותר מבחינת מיקומי הגלאים, אך חשוב לזכור שזה תלוי בסוג הגלאים וכמובן במומחיותו של הטכנאי.

איפה מערכת זו נפוצה?

מערכת גילוי אש אלחוטית היא אחת המערכות הטובות ביותר שיש וזה מסביר מדוע היא נפוצה מאוד. אפילו בנייני מגורים ובתים פרטיים מתקינים אותה גם בגלל שהיא דקורטיבית יותר. בדרך כלל אפשר לראות מערכת אלחוטית במקומות בהם העיצוב חשוב מאוד כמו למשל אולמות תצוגה, בתי מלון, מוסדות גדולים, משרדים יוקרתיים וכן הלאה. עם זאת קצת קשה לסווג את המקומות הללו כי הם רבים ומגוונים הרי שהעולם מתקדם למציאות בה יש כמה שפחות כבלים וזה מחלחל גם לענף הזה.

from a-danan.tumblr Feed

כתיבת תגובה